festés növényekkel - dyeing with plants






Régóta szerettem volna kipróbálni a növényi festést. A növényekhez amúgy is közel álltam kiskoromtól fogva, de amióta egyik szakmám is köt hozzájuk jobban is ismerem őket. Idén végre kipróbáltam, immár felkészülve, azaz több könyvet is végigböngészve. A végső lökést ennek a könyvnek a beszerzése és a nyár folyamán alapos átolvasása adta, így hazatérve a nyaralásból már hoztam is magammal egy-két termést, amik a hűtőben várakoztak a felhasználásra. Sikerült festendő alapanyagokat is beszereznem (gyapjúfonalat, gézt, timsót), így kezdődhetett a kísérletezés. Ez az elsőnek az eredménye, varjútövissel festett gyapjúfonal, pamutvászon és géz. Egyelőre elégedett vagyok, remélem meg is maradnak a színek, de ez majd csak később dől el. A géz igazából egy sál, ami már bevetésre is került, így az év eleji iskola-ovikezdés révén engem is elkapott egy torokfájós, vírusos valami, de pár nap alatt túl voltam rajta, mint ahogy a gyerekek is. A sál pedig pont jól jött a fájós toroknak. A fonalból sapkát tervezek és akkor meg is lesz a kollekcióm, mivel én melegebb sálakat nem is szoktam hordani, így ha anyagban nem is, színben nagyjából passzol majd a sapkához a sál.

I always wanted to dye with plants. Plants were part of my life from my childhood, but since one of my degree is in connection with them I know them a bit better. So at last I tried the process of dyeing this year after reading a few books dealing with the topic. I bought the last book  during the summer holidays and I had the chance to read it thoroughly. I think this was the biggest help for a start. Coming home from the holidays I  already had some wild berries in my pack and they were waiting in the fridge to be used. Then I managed to get some wool yarn and gauze to be dye and I began to experiment. These are in the picture are dyed with the berries of buckthorn. The gauze is actually a scarf that I have already used in this form because of my sore throat, and I liked to wear it very much. I plan to knit  a hat from the wool, so I will have my scarf-hat colllection from pretty much the same colour. And I just hope that they will retain their colour.

Nincsenek megjegyzések: