így készült - avagy edényfülfogó tutorial

Ebben az idei első bejegyzésben mutattam az edényfülfogókat és a megjegyzéseknél ígéretet tettem arra, hogy csinálok egy leírást. Így varrtam még egyet és lépésenként fotóztam, remélem érthető lesz.
 Egy 9 cm oldalhosszúságú/magasságú edényfülfogóhoz a következők szükségesek:
  • külső és bélés anyagból 1-1 db, valamit közbélésből (flíz) 2 db (nekem a vékonyabb volt itthon, a vastagabból elég 1 réteg is) 10x20 cm-es maradék 
  • szövött szalagból vagy bármilyen akasztónak megfelelő madzagból, szalagból egy 11 cm-es darab
A külső és belső anyagdarabokat félbehajtva vasaljuk meg, majd a vasalt él aljától mérjünk még 10-10 cm-eket, ahogy a képen is látszik. Persze körzővel könnyebb lenne, de nem tudom a miénk hol van és így egyszerűbb volt. A pontokat összekötve és az anyagot a másik irányba hajtva a vasalt középvonalnál, az összekötött pontok mentén vágjunk ki egy negyed kört, amit ha kihajtjuk az anyagokat meg is van a 2 félkörünk.
A külső anyagból kivágott félkört fektessük fonák oldalával a 2 flízdarabra és körben cikcakk öltéssel rögzítsük a 2 flíz réteghez. A felesleget a varrás mentén vágjuk le. Nem baj, ha kicsit hullámos lesz a széle, majd összevarrás után nem látszik. A középvonal egyik oldalától pici távolságot hagyva gombostűzzük oda a szalagot, majd szín oldallal befelé összehajtva varrjuk végig az egyenes oldalt.
Fordítsuk színére, majd a bélést is varrjuk össze, de ott hagyjunk középen egy nyílást a kifordításhoz. A bélést összevarrás után ne fordítsuk ki, hanem fonák oldalával kifelé húzzuk rá a külső oldalra, lehetőleg az oldalvarrások egymáson legyenek, de nem fog látszani, úgyhogy, ha máshova kerülnek az sem tragédia.
A külső és bélés szélét összefogva varrjuk egymáshoz a rétegeket, akkor olyan lesz, mint itt  középső képen és ezek után a nyíláson keresztül fordítsuk ki, majd a szín oldalról egészen közel az anyagszélhez varrjuk be a nyílást.
Ha behúzzuk a belsőt a helyére gyakorlatilag készen is vagyunk. Maradhat így is, mint itt a 2 kép közül az elsőn, de én jobban szeretem még így kívülről letűzni a szélét, befejezettebbnek tűnik...nekem.

Készen vagyunk, mehetünk végre főzni ;)

Remélem minden világos és érthető volt, ha nem, kérlek jelezzétek és nézzétek el nekem; ez volt az első leírás, amit készítettem.

2 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

nagyon szépen köszönöm :) minden érthető, külön köszönet a jó képekért!

Zsuzsa írta...

Ez az egyik legjobb leírás, amit láttam. Érthető és szemléletes! Ez alapján én is nekiállok egy edényfogónak!