gyors és finom

Ezt a sütit azoknak ajánlom, akik gyorsan, egyszerűen szeretnének valamit készíteni. Jó lehet most még Szilveszterre is, ha vinni szeretne valaki valahova egy kis finomságot.
Ezt is, mint a Karácsonyi csillagokat, egy francia oldalon olvastam és magam is meglepődtem, hogy nem sütőpor, hanem élesztő szerepel a receptben, de kipróbáltam, és működik. Finom, frissen puhább később ropogósabb kekszek lesznek, ha kisülnek és sokáig nem is áll el, de csak azért, mert mindenki rájár.
És akkor a recept:

Csokidarabos kekszek

Hozzávalók: 100 g vaj (én fele-fele arányban használtam vajat és margarint), 120 g barnacukor, 2 kis tojás, 220 g liszt (itt is fele-fele arányban használtam finom és réteslisztet), 1 teáskanál szárított élesztő, 1 evőkanál (vagy picit kevesebb) vaníliaaroma, csokidarabok, esetleg mazsola vagy bármilyen apróra vágott szárított gyümölcs, mogyoró, dióféle... (A képen látható sütibe kb. 5 dkg étcsokit daraboltam bele)
Elkészítés: Melegítsük elő a sütőt 170-180 °C fokra. Egy nagy tálban keverjük jól össze a vajat és a cukrot. Adjuk hozzá a tojásokat, a liszt felét, az élesztőt, a vaníliakivonatot és a darabolt csokit, gyümölcsöket, magokat stb. Adjuk hozzá a maradék lisztet.
Egy sütőpapírral borított tepsire két kiskanál segítségével rakjunk kis halmokat, egymáshoz nem túl közel, mert sülés közben lapulnak és nőnek is a kekszek. Körülbelül 10-15 percig süssük, amikor kivesszük még puhák.

3 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

A csillagok fantasztikusan finomak voltak, de szerintem ez simán übereli a csillagokat (de csak mert csokis). Ki kell próbáljam!

Monika írta...

nyami!Ilyet biztosan fogok sütni!Köszi!

Timici írta...

megcsináltam! még jó hogy írtad, hogy nőni fognak, azzal számoltam, de hogy a halmokból kis lepények lesznek arra nem számítottam:o)pedig a fotóból gondolhatam volna:D
Finom lett, bár lehet hogy a 15perc kicsit kevés volt, Te légkeveréssel sütötted vagy simán?
köszi és a receptet is:*)